Kia Magentis 2,0 CRDi VGT

05.12.2009 14:22

MOTOR A JAZDNÉ VLASTNOSTI:

Ponuka motorov, ktoré si pod kapotu Magentisu môžete vybrať nie je prehnane bohatá, je však dostačujúca. Základnej motorizácie sa hostí benzínový štvorvalec 2,0 CVVT s výkonom 164 k/120 kW, alternatívou je objemnejší benzínový šesťvalec 2,7 V6 s maximálnym výkonom 193 k/142 kW. Slabší z agregátov je štandardne kombinovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, šesťvalec je k dispozícii s automatickou 5-stupňovou prevodovkou.

 

K spomínaným agregátom pribudol aj naftový štvorvalec 2,0 CRDi VGT, ktorý bol prítomný v testovanom Magentise. Agregát dosahuje solídny maximálny výkon 150 koní (110 kW) a štandardne je spriahnutý s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Krútiaci moment má hodnotu 305 Nm pri 1800-2500 ot./min. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu na úrovni rovných 6l/100 km. Kia Magentis s týmto agregátom zrýchli na stovku za 10,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 201 km/h.

Napriek sľubným parametrom bol však dojem z ponúknutej dynamiky trochu prekvapivý. Agregát pod kapotou síce ponúkal slušnú dynamiku, no chvíľu mu trvalo, kým sa po preradení na vyšší prevodový stupeň znovu prebudil. S touto skutočnosťou je potrebné rátať hlavne pri predbiehacích manévroch. Krútiaci moment s primeranou hodnotou 305 Nm je síce dostatočný a podľa technických

údajov dobre využiteľný, no nevedeli sme sa zbaviť dojmu, že elektronika agregát zbytočne príliš škrtí, zrejme kvôli emisiám.

 

S agregátom 2,0 CRDi VGT sa nám v Kii Magentis podarilo jazdiť s priemernou spotrebou 6,2 l/100km nafty. Jazdili sme približne v pomere 20% mesto, 10% diaľnice a zvyšok mimo mesta. Na dlhých trasách agregát zbytočne neotravuje hrubým chodom a stáva sa tak ideálnym spoločníkom pri prekonávaní diaľničných kilometrov aj vo vyšších rýchlostiach.

S radiacou pákou sa manipulovalo celkom príjemne, dráhy radenia boli však trochu dlhšie. Volant ponúkal celkom dostatočnú odozvu od vozovky a nepôsobil preposilovaným dojmom. Podvozok má vynikajúcu schopnosť tlmenia nerovností a ponúka dostatočnú stabilitu v zákrutách, avšak pod jednou podmienkou – nesmiete od neho vyžadovať to, na čo nie je stavaný. Potom sa posádke odvďačí solídnym odhlučnením a tlmením nerovností.