Audi uvedie na trh model A1 a aj A2
Staro-nový model bude inšpirovaný dizajnom menšieho modelu Audi A1.
Audi plánuje comeback svojho modelu A2. Nemecká automobilka ho chce zaradiť do novej rady atraktívnych modelov, ktoré by mali mať kompaktnejšie rozmery.
Prvým zástupcom tejto modelovej rady by malo byť Audi A1, ktoré sa na trh chystá už na budúci rok. Tento model už teraz vzbudzuje veľký záujem, a preto sa Audi rozhodlo, že bude v trende výroby kompaktnejších modelov pokračovať. Po modeli A1 by malo nasledovať menšie mestské MPVéčko, ktoré bude pomyselným nástupcom modelu Audi A2. Na rozdiel od pôvodného modelu z roku 2000 bude mať oveľa atraktívnejší dizajn a bude maximálne inovatívne.
Pri príležitosti premiéry modelu Audi A8, sa riaditeľ automobilky Rupert Stadler rozhovoril aj o menších modeloch: „Model A1 bude naším najmenším modelom. No po jeho príchode na trh vznikne medzera v ponuke medzi modelmi Audi A1 a A3. Tam vidíme priestor pre model A2.“
O konkrétnom tvare či veľkosti nového Audi A2 neprezradil Stadler nič. No naznačil, že na rozdiel od pôvodného modelu A2, bude novinka o krok vpred. Jej základnými charakteristikami by mala byť praktickosť, flexibilita, úspornosť a poriadna dávka štýlu.
Vzhľad novinky bude inšpirovaný krivkami a dizajnovým jazykom päťdverového modelu Audi A1. A2 svojim majiteľom ponúkne priestrannejší interiér, ktorý bude vybavený sklápacou radou zadných sedadiel a pravdepodobne aj nastaviteľnou výškou podlahy. Novinka by si mala z predchádzajúcej verzie ponechať zvýšenú jazdnú pozíciu a množstvo priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách. Ten určite opticky podporí aj panoramatická presklená strecha.
Zákazníci, ktorým záleží na vzhľade svojho modelu určite ocenia výrazné kolesové oblúky a oblejšie línie. Konštruktéri i dizajnéri si dajú záležať na kvalitnom prevedení všetkých súčastí.
Ponuka motorov by mala pozostávať zo širokého výberu úspornejších agregátov. Benzínové agregáty budú zastúpené v podobe 1,2litrového motora TFSI doplneného buď o kompresor, alebo turbodúchadlo. Na svoje si prídu aj priaznivci dieselového pohonu.
Audi A2 bude mať náhon na prednú nápravu. Ponuka prevodoviek bude pozostávať zo základnej šesťstupňovej manuálnej, alebo príplatkovej športovejšej DSG s technológiou dvojitej spojky. Nový model by mal svojim budúcim majiteľom ponúknuť pohodlie veľkého modelu v kompaktných rozmeroch. Jeho cena sa bude po príchode na trh, ktorý bude o dva roky, pohybovať okolo 18tisíc eur.
Stadler takisto na premiére modelu Audi A8 potvrdil, že Audi neplánuje vytvoriť vlastnú evolúciu modelu Volkswagen Up! tak, ako to bolo najskôr uvedené. Audi sa chce skôr zamerať na využitie konfigurácie hybridného pohonu z nedávno predstaveného modelu VW Up! Lite.
Úprava hybridného pohonu by mala byť predstavená na modeloch A1, A2 či A3 a do úvahy pripadá aj model A4. Systém bude pozostávať z klasického spaľovacieho agregátu a 30kW elektromotora s lítiovo-iónovými batériami.